احمدزاده بیانی، بهروز
بررسی دیالکتیک هنر در «ترجمۀ ادبی» بر اساس نظریات تئودور آدورنو و والتر بنیامین: نقد ترجمة رمان ناتور دشت [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 87-106]
احمدی، محمد
درآمدی بر مهمترین معانی اصطلاح رتوریک [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 27-52]
استاجی، اعظم
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]
اسماعیلی، نسرین
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
امین یزدی، سیدامیر
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]
ب
بارانی، قاسم
بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاههای ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]
بلوری، مزدک
نقش سیاستهای حوزۀ زنان در انتخاب آثار ادبی فمینیستی برای ترجمه به زبان فارسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 29-47]
پ
پورعابد، محمد جواد
بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسویگرمارودی، آیتی، فولادوند، الهیقمشهای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]
پیش قدم، رضا
بررسی تأثیر استفاده از الگوی «هَیجامَد» بر نگرش به یادگیری زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 1-33]
پیش قدم، رضا
بررسی محتوای نگارشی در کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتابهای انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]
ج
جابری اردکانی، سید ناصر
بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسویگرمارودی، آیتی، فولادوند، الهیقمشهای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]
جوانمردی، سارا
تحلیل خطاهای زبانآموزان ایرانی در استفاده از آرتیکلهای زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]
ح
حسین زاده، مریم
بررسی روایتشناختی مقدمۀ مترجمان بر آثار داستانی ترجمهشده در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 140-167]
حسینی فاطمی، آذر
بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی و قصد تسهیم دانش با تأکید بر نقش میانجی تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در میان اساتید زبان انگلیسی و غیر زبان انگلیسی در دانشگاههای ایران [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 53-85]
حسینی فاطمی، آذر
رواسازی و بررسی پایایی پرسشنامۀ فارسی هیجانها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]
خ
خائفی، عباس
راهکارهای مترجمان در انتقال گویش شخصیتهای رمان (مطالعۀ موردی ترجمههای رمان چهرۀ مرد هنرمند در جوانی) [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 115-141]
خزاعی فرید، علی
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
خزاعی فرید، علی
رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمانها و نظریهها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]
خواجه پور، بی نظیر
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
خواجوی، غلام حسن
رواسازی و بررسی پایایی پرسشنامۀ فارسی هیجانها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]
خوشسلیقه، مسعود
نظریۀ ذخایر فرهنگی زوهر و بررسی راهبردهای ترجمۀ ریزفرهنگها: مورد پژوهشی رمان دایی جان ناپلئون در برابر ترجمۀ انگلیسی [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 1-25]
دهمرده، مهدی
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
ر
رضائیان، مهشید
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
رضایی، محمدجواد
بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]
ش
شایسته فر، پروانه
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
شعیری، حمیدرضا
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
شکرانی، غلامرضا
از فرآیندهای ترجمه تا راه حل فرازبان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 151-173]
ط
طروسیان، سارینه
میان قوم نگاری و ادبیات: میشل لریس [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 55-71]
ع
عباسی، علی
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
عراقیان، رویا
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
عمارتی مقدم، داوود
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
غ
غنی زاده، افسانه
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
ف
فارسیان، محمدرضا
بررسی نشانهمعناشناختی واژگان «ذکر» و «خیر» در قرآن و معادلهای آنها در هفت ترجمة فرانسوی قرآن کریم [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 107-130]
فارسیان، محمدرضا
تحلیل خطاهای زبانآموزان ایرانی در استفاده از آرتیکلهای زبان فرانسه [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 143-161]
فرهادی، سمانه
نقش پژوهش و دراماتورژی در (باز)ترجمه: نگاهی به ویرایش و بازترجمة آثار ایبسن به قلم بهزاد قادری [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 117-150]
ق
قائمی، ژیلا
بررسی محتوای نگارشی در کتابهای فارسی راهنمایی و دبیرستان و مقایسة آن با کتابهای انگلیسی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 25-54]
قائمی، فرزاد
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
قنسولی، بهزاد
طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامة خودکارآمدی ترجمه و ارتباط آن با راهبردهای حل مسئله در ترجمه [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 67-95]
قنسولی، بهزاد
رواسازی و بررسی پایایی پرسشنامۀ فارسی هیجانها برای معلمان زبان انگلیسی در ایران [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 73-89]
قهاری، شیما
تبعات اجتماعیفرهنگی آموزش زبان انگلیسی: آسیبشناسی و ارائۀ مدل چهار وجهی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 169-192]
ک
کارنوا ترابی، دومینیک
میان قوم نگاری و ادبیات: میشل لریس [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 55-71]
کاظمی، غلامرضا
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
کاظمی، نجیمه
بررسی ترجمۀ حال منفی در قرآن کریم: در چهار ترجمۀ معاصر (موسویگرمارودی، آیتی، فولادوند، الهیقمشهای) [دوره 50، شماره 1، 1396، صفحه 131-158]
کتابی، سعید
طنز و جناس: بررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در فهم لطیفههای دارای عنصر جناس [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 1-27]
کیانی، غلامرضا
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
م
مؤذنزاده، زینب
آموزش ترجمۀ متون مطبوعاتی از روسی به فارسی و فارسی به روسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 163-184]
محققیان، سعیده
طنز و جناس: بررسی مشکلات زبانآموزان ایرانی در فهم لطیفههای دارای عنصر جناس [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 1-27]
مرتضایی، سیدجواد
بررسی دگرگونی معنا در صنعت بدیعیِ ایهام از منظر زبانشناختی [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 113-137]
مزدایسنا، گلنار
بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]
ملکشاهی، مرضیه
رویکردی نو از طریق ترجمه برای تحلیل تاریخی انتقال گفتمانها و نظریهها [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 1-24]
میرزا حسابی، جعفر جهانگیر
تزئینهای اسطورهای در افسانة سن ژولین مهماننواز اثرگوستاو فلوبر با تکیه بر اسطوره-نقد و اسطوره- تحلیل [دوره 50، شماره 4، 1396، صفحه 91-111]
میرزاسوزنی، صمد
بررسی نقش گفتمانهای فلسفی در فرآیند رو به رشد مطالعات ترجمه از منظر تاریخی [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 35-66]
ن
نوروزی، منیره
بررسی آثار و تبعات حذف کنکور سراسری بر نظام آموزش عمومی زبان انگلیسی کشور: دیدگاه صاحبنظران و معلمان زبان انگلیسی [دوره 50، شماره 3، 1396، صفحه 71-114]
ه
هماوندی، مهنوش
بررسی تأثیر ارزشیابی پویای تکواژشناسی بر آگاهی صرفی زبانآموزان [دوره 50، شماره 2، 1396، صفحه 97-115]